Ana-Maria Negrila: Making of "Dincolo de noapte"



"O NARAŢIUNE ÎN RAMĂ POATE RIDICA MULTE PROBLEME

Cu ani în urmă, la o retrospectivă a filmelor japoneze am descoperit, absolut întîmplător, un film realizat de Kobayashi în 1967. Fără efecte speciale, fără clişee moderne, doar cu o poveste care te poartă fără să-ţi dai seama spre un final neaşteptat.

Un film în care firul narativ pare simplu la început, dar se complică prin introducerea unei alte intrigi, ambele planuri concurînd cu măiestrie la realizarea unei pelicule „must see”.
Tehnica acestui film m-a urmărit mult timp, în încercarea de a găsi o modalitate de transpunere în scris. Deşi simplă la prima vedere, o naraţiune în ramă – sau poveste în poveste – poate ridica multe probleme scriitorului care-o abordează.

Povestirea mea, Ora morţii, reprezintă una dintre încercările de a păstra ceva din atmosfera acelui film, dar şi un prim pas către o lucrare de dimensiuni mai mari.
Ana-Maria Negrilă s-a născut în data de 25 septembrie 1972, la Bucureşti. În 1995 a absolvit Facultatea de Limba şi Literatura Română a Universităţii Bucureşti, specializare secundară Limba şi literatura engleză. Doctor în Literatură medievală engleză (2000). În prezent este conferenţiar universitar la Academia Militară.

BibliografieLumina din adîncuri (proză scurtă, e-book, Societatea Culturală Noesis, 2001); Oraşul ascuns (Ed. Diasfera, 2005); Împăratul gheţurilor (Ed. Diasfera, 2006); proză scurtă în mai multe antologii (Nemira ‘96, Ed. Nemira, 1996; Kult. Vremea demonilor, OmniBooks, 2001;Kult. Cronicile sîngelui, ProLogos, 2001; Alte lumi, alte legende, Media-Tech, 2002; Kult. Radharc, Millennium Press, 2005); proză scurtă şi traduceri în mai multe reviste.

Premii: Premiul Vladimir Colin 2008."

Acest articol a fost preluat cu acordul editorului

Raluca Băceanu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum să ai grijă de un pui de porumbel

Agonie şi extaz - păreri şi citate preferate

De ce fac maratoane Harry Potter când sunt tristă sau singură?