Lansare "Harul" - Impresii




Nu m-am ţinut de cuvânt şi am cam lăsat (din nou!) blogul în paragină. Lansarea romanului meu proaspăt publicat, "Harul" a avut loc pe data de 1 martie în Club A. Pe blog nu am anunţat, pe FB a fost mediatizat acest eveniment de către cei de la Ideea Europeană, editura la care am publicat, şi cărora le mulţumesc pentru sprijinul ireproşabil pe care mi l-au acordat, şi de către cei de la Club A.

Pentru cei care din diferite motive nu au putut ajunge la această lansare aveţi o înregistrare aici: http://www.youtube.com/watch?v=XT0q9u18E-M&feature=youtu.be, http://www.youtube.com/watch?v=hQ0XUHhXqK8&feature=youtu.be sau aici http://www.privesc.eu/Arhiva/15234/-Editura-Ideea-Europeana-organizeaza-lansarea-volumului--Harul---de-Ada-Ioana-Raluca-Baceanu--primul-roman--paranormal-romance--din-Romania.


De spus nu ar fi multe din moment ce puteţi viziona lansarea. Aş adăuga însă că Harul este un roman început în 2009, publicat în 2012, este primul roman de paranormal romance din literatura română din câte ştiu eu. Dacă răsare de undeva cineva care contestă acest lucru, să o facă dacă poate dovedi contrariul, dacă nu, să tacă.

Romanul este apreciat, va fi apreciat, din câte observ eu, dar, evident, mă aştept să primesc şi feedback negativ. Am ilustrat în "Harul" idei inedite, pe unele dintre ele le-am remarcat chiar de curând în serialul Supernatural ( episodul cu "familiarul", acel câine care discuta cu stăpânul său în mod telepatic).

Să lămurim câteva aspecte...Să fii original este aproape imposibil. Aş vrea să cred că sunt prima care s-a gândit la mai ştiu eu ce idee sau construcţie, însă nu e întocmai aşa. Accept acest lucru. Asta nu înseamnă că dacă cineva foloseşte o idee deja ilustrată înseamnă că este lipsit de originalitate sau că a furat ideea.

Se întâmplă să îţi vină să îţi scoţi ochii atunci când vezi că o idee de-a ta o foloseşte şi altcineva, şi ştiu foarte bine acest sentiment. Se întâmplă uneori ca acea persoană să nu ştie că nu este unica din lume care a gândit acel lucru. Ei bine, cu asta trebuie să ne obişnuim noi, scriitorii, şi artiştii în general. Foarte multe lucruri au fost deja scrise, spuse, ce e drept, mai sunt încă pe atât de zis... Important este să nu fim descurajaţi. Eu scriu despre fantome în acest roman, despre lumea de aici şi ce de Dincolo, despre puteri bizare şi despre o dragoste imposibilă. Bun, nu pare cine ştie ce pentru unii. Originalitatea, mi-am dat seama cam acum doi ani, nu stă întotdeauna în idee, ci în felul în care aşezi ideea, o construieşti, în firul narativ care aparţine doar scriitorului şi inspiraţiei sale.

Ar fi multe de spus despre scris, acest mod frumos de a trăi... Voi relua acest subiect într-o postare viitoare.



Hai să vorbesc puţin despre lansare. Au luat cuvântul domnul Ştefan Ghidoveanu, binecunoscutul Moş SF, realizatorul excelentei emisiuni "Exploratorii lumii de mâine" ce este difuzată la Radio România Cultural, apreciat traducător şi cunoscut în fandomul SF, domnul Mihail Grămescu, membru prestigios al Uniunii Scriitorilor, prozator, poet şi critic şi Adrian Preda, directorul de achiziţii de la Librăria pentru toţi .

Nu am vorbit prea mult, sunt genul de om care mai mult tace şi face, iar când vine vorba de lansări, pur şi simplu mă blochez. Vina o arunc asupra reflectoarelor care mă orbeau, eu fiind o veritabilă "fotofoabă". Şi Moshul SF mi-a mărturisit că "se bucură" de aceeaşi problemă. De asta am şi vorbit destul de mult având capul în pământ.

Despre roman s-au spus lucruri frumoase. Critica s-a concentrat asupra redactării textului. Îmi asum toate problemele, greşeluţele, încă mai am de învăţat cum să mă ocup de stil într-o manieră mai... atentă, mai îngrijită, poate chiar mai elegantă. Eu mă cam declaram şi încă mă declar anticalofilă. Cu timpul poate voi scrie şi eu mai "feminim", ăsta fiind modul meu de a spune "scris îngrijit".

Acum despre lucrurile bune. Domnul Grămescu mi-a admirat cărămida literară, expresie ce îi aparţine dumnealui. Am fost asemănată cu un atlet şi chiar am fost întrebată cât mai am de trăit (!), în acest context fiind comparată cu scriitori tineri precoce care au murit timpuriu... poate datorită geniului lor. Repet, nu voi muri de nicio boală fatală, nu vă luaţi după destinul protaganistei, Amy, eu nu sunt ea deşi ne asemănăm... Faptul că genii literare au decedat atât de devreme se datorează şi unor circumstanţe. Probabil voi muri dacă mă calcă autobuzul luând în considerare faptul că mereu alerg pe trecerea de pietoni ca să ajung la timp la cursuri... Iar divaghez. În sfârşit, efortul mi-a fost apreciat, motivele pe care le-am folosit au fost şi ele plăcute, precum şi modul în care le-am îmbinat.



Mă declar, deci, mulţumită. Nu total, iar aici pentru că sunt perfecţionistă. Recunosc. În vara lui 2013 preconizez că termin şi partea a doua a romanului, aşa că e posibil în 2014, dacă am noroc, să public şi partea a doua a trilogiei.

Revin cu postări şi încerc să vă ţin la curent cu... ce mai fac, ce mai scriu.


P.S. Azi la orele 15 voi fi prezentă la Clubul Înţelepţilor. Da, încă sunt activă! Ha! Şi acum fug că mi se termină fereastra de la facultate.



Raluca Băceanu




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum să ai grijă de un pui de porumbel

Agonie şi extaz - păreri şi citate preferate

De ce fac maratoane Harry Potter când sunt tristă sau singură?